Τετάρτη, 15 Μαρτίου 2017

Το «νέο σχολείο» της αγοράς που ονειρεύονται κυβέρνηση, Ε.Ε. επιχειρήσεις και τοπική διοίκηση ...έρχεται.


Σημείωση της σύνταξης της ιστοσελίδας:
Τώρα που το θέμα της συλλογής τηγανέλαιων μέσω των σχολείων μπαίνει στην τελική ευθεία, και επειδή ακούγονται διάφορες απόψεις, κρίναμε σκόπιμο να αναδημοσιεύσουμε δύο παλιότερα κείμενα που απηχούν τις θέσεις μας και απαντούν  σε μια σειρά ερωτήματα που τίθενται, δίνοντας πληρέστερη εικόνα.
Το κείμενο που ακολουθεί, είναι άρθρο της επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, δημοτικής συμβούλου του Δήμου και εκπαιδευτικού, Κωνσταντίνας Μώραλη.



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-  ΚΑΛΕΣΜΑ

 Προς  τους  συλλόγους  διδασκόντων
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι στη συνεδρίαση του Δημοτικού  Συμβουλίου της 30/9/2015 ένα από τα θέματα της ΗΔ που συζητήθηκαν  ήταν  η  υλοποίηση Προγράμματος Ανακύκλωσης μεταχειρισμένων μαγειρικών ελαίων (τηγανέλαιων) από το Δήμο Θερμαϊκού.
 Η νέα δράση ανακύκλωσης - σύμφωνα με την εισήγηση - προτείνεται να εφαρμοστεί κυρίως στα σχολεία του Δήμου, αλλά και σε άλλους δημοτικούς χώρους, με διάρκεια ένα (1) έτος, ενώ έχει ως στόχο την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης της μαθητικής κοινότητας και της κοινωνίας μας γενικότερα, έχοντας ανταποδοτικά οφέλη για το Δήμο και τις Σχολικές Επιτροπές από την ενεργειακή αξιοποίηση των αποβλήτων και τη μετατροπή τους σε βιοκαύσιμο.

 Η πρόταση αυτή δε θα μπορούσε παρά να βρει σύμφωνο τον κάθε έναν από εμάς  που κατανοεί ότι η παραγωγή ενέργειας μπορεί και πρέπει να γίνει και μέσα από  την  ανακύκλωση υλικών που από τη χρήση  τους  καθίστανται ρυπογόνα,  και  όχι  μόνο.  Υπάρχει  όμως  και  συνέχεια.  Σύμφωνα πάλι με την εισήγηση  ο Δήμος θα προβεί σε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς εταιρείες ανακύκλωσης για τη συλλογή και διαχείριση αποβλήτων, οι  οποίες  θα αναλάβουν τα έξοδα  διαφήμισης και προώθησης της ιδέας της συλλογής και ενεργειακής αξιοποίησης του απόβλητου φυτικού ελαίου και ζωικού λίπους στους κατοίκους του Δήμου. Μάλιστα η Διοίκηση  στην προσπάθειά της να διασκεδάσει τις αντιρρήσεις και τα  επιχειρήματα της  παράταξης  μας τόνιζε  ότι  η προσφορά της  συγκεκριμένης  εφαρμογής  για  τους  μαθητές θα  είναι  τεράστια,  μιας  και  θα  αναπτύξουν  οικολογική  συνείδηση!
Συνάδελφοι  μήπως  περισσεύουμε;  Μήπως είμαστε  ανεπαρκείς  και  θα  πρέπει  το  ρόλο του  παιδαγωγού να τον αναλάβουν εταιρείες και επιχειρήσεις και εμείς απλά να διαμεσολαβούμε,  να διεκπεραιώνουμε και να συντονίζουμε;  Οι  προσπάθειες  ακύρωσης του  παιδαγωγικού μας ρόλου και έργου πρέπει να πέσουν στο κενό και  να  μη βρουν κανένα αποδέχτη. Και να μην ξεχνάμε και το εξής:
θα  δώσουμε χώρο στους  πολυεθνικούς ομίλους που  κλείνουν και ανοίγουν τα  εργοστάσιά τους ανάλογα με τα κέρδη τους και στις ιδιωτικές εταιρείες  που τσακίζουν τους μισθούς και τα δικαιώματα να εμφανίζονται  ως  κοινωνικά  ευαίσθητοι;   Πάει  πολύ!

Τίποτα  δεν  είναι  τυχαίο  και  τίποτα  αποκομμένο.
Να τι λέει η εγκύκλιος για το «κοινωνικό» σχολείο σε ότι αφορά το κομμάτι για  τη  σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινωνία:  Στο σχολείο και στη διαδικασία της μάθησης παρεμβαίνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς  ¨οι κοινωνικοί εταίροι (βλέπε επιχειρήσεις), οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων¨. Οι οποίοι θα  συνδιαμορφώνουν το σχολικό πρόγραμμα, δηλαδή  το ίδιο το περιεχόμενο της «μάθησης»   με βάση τον ¨ισχυρό¨, τις επιχειρήσεις, που σαν εταίροι και χορηγοί θα έχουν τον πρώτο λόγο. Αυτό εννοούν όταν λένε πως «η σχολική μονάδα πρέπει να είναι αυτόνομη και να καθορίζει τα του οίκου της.
Στην Ε.Ε. των καπιταλιστών αυτά είναι κοινή πρακτική. Μεγάλες εταιρείες να διευθύνουν και να κατευθύνουν σχολεία και πανεπιστήμια, με μαθητές, γονείς, φοιτητές και καθηγητές να είναι οι μόνοι χαμένοι στην υπόθεση αυτή. Όχι μόνο οικονομικά ή εργασιακά αλλά ακόμα και για αυτή  την  ίδια  την ουσία:  τη  μόρφωση,  γιατί  η παρέμβαση τους στη δομή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης και μέσω της Τοπικής Διοίκησης, εν προκειμένω, οδηγεί σε χειρότερους όρους μόρφωσης.
Το «νέο» αυτό «κοινωνικό» σχολείο, βρίσκεται στην αντίπερα όχθη από τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των μαθητών  μας. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να πάρει θέση και να ανυψώσει την παιδαγωγική και επιστημονική του υπόσταση για να υπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Καμιά θέση δεν έχουν οι  ιδιωτικές εταιρείες  στα  σχολεία.
Συναδέλφισσες  και  συνάδελφοι,  γνωρίζουμε όλοι  πολύ  καλά, ότι  η  κατάσταση  στο  χώρο  της  εκπαίδευσης  είναι  άθλια  και  κάθε  χρόνο γίνεται  χειρότερη.  Αυτήν  την  αθλιότητα τη  ζούμε στο πετσί μας και σαν εργαζόμενοι και  σαν  γονείς  και  σαν  παιδαγωγοί.  Η  υποχρηματοδότηση  στην  εκπαίδευση, τα  αναλυτικά  προγράμματα  και  βιβλία  που  υπολείπονται στα πιο σταθερά και ουσιαστικά στοιχεία της γνώσης, τα  οξυμμένα οικονομικά και  κοινωνικά  προβλήματα των  μαθητών μας ,η βάρβαρη επίθεση  που  δέχεται  το εισόδημά  μας, τα χιλιάδες κενά,  τα  πολυπληθή  τμήματα,  δυσκολεύουν το έργο μας και δημιουργούν μεγάλα εμπόδια. Η οποιαδήποτε  πρόταση,  σαν αυτή που θα έρθει από το δήμο,  μπορεί να ακουστεί αθώα ή ακόμα και  με  ανακούφιση. Ένα όμως πρέπει κατά τη γνώμη μας να έχουμε στο  μυαλό μας,  ότι η  ιστορία απέδειξε πως όταν οι  λαοί αποδέχτηκαν να  κλιθούν να επιλέξουν ανάμεσα  στο κακό και στο χειρότερο, η  ζωή τους πισωγύρισε. Αντίθετα όταν  αγωνίστηκαν  για το  καλύτερο η ζωή τους εξελίχθηκε.
Καλούμε τους  συλλόγους διδασκόντων να  πάρουν αποφάσεις για την  απαγόρευση της  εισόδου οποιασδήποτε εταιρείας στα  σχολεία. Καλούμε τους  εκπαιδευτικούς να  υπερασπιστούν το  δημόσιο σχολείο.

της Μώραλη  Κωνσταντίνας  εκπαιδευτικόύ,  δημοτικής  συμβούλου,  επικεφαλής  της  δημοτικής  παράταξης  "Λαϊκή  Συσπείρωση"  στο  Δήμο  Θερμαϊκού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφείτε ως μέλος του ιστολογίου για να μπορείτε να σχολιάσετε. Κάθε σχόλιο παρακαλούμε να τηρεί τους βασικούς κανόνες της δημόσιας σχολιογραφίας: να είναι εντός θέματος, να μην έχει υβριστικό περιεχόμενο κλπ.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.